ניחוחות טבעיים הם הניחוח של החיים

ראיון עם ד"ר ליאו זנגרל

ד"ר ליאו זנגרל

ליאו הוא ראש היחידה לפיתוח תרכובות הבישום והניחוח ב - Weleda. ככיכמאי, הוא סקרן לגבי היווצרותם של ניחוחות מצמחים, הרכבם ומשמעותם לאדם ולטבע.

ניחוחות פותחים צוהר לנשמה. אנו משתמשים בחושים שלנו כדי לבחון את העולם והניחוחות הטבעיים שאנו שואפים מותירים אקורד עמור בתוכנו. ד"ר ליאו זנגרל, ראש היחידה לפיתוח תרכובת הבישום והניחוח ב - Weleda, מסביר אודות הערך ההוליסטי שלהם. 

קפה, תבלינים, שוקולד ומוצרים לטיפוח עור הפנים שלנו - מדוע אנו מוצאים אותם כל כך מושכים?

ד"ר ליאו זנגרל: תחושות של ריח שלובות באופן הדוק עם זכרונות ורגשות, מתקבל על הדעת אם כן כי הערכה של ניחוח היא עניין סובייקטיבי. בהתאם לחוויות שלנו עם ניחוח נתון, אנו מקשרים את הריח עם משהו חיובי או שלילי. העדפת הניחוחות עשויה גם כן להשתנות, למשל, עם שינויי הגיל או במהלך ההריון.

"ניחוחות טבעיים מורכבים יותר מחומרים סינטתיים - הם מותירים אקורד עמוק בתוכנו"

מה בדיוק ההבדל בין ניחוחות טבעיים לסינטתיים?

ד"ר ליאו זנגרל: לבני האדם יש זיקה פנימית לניחוחות טבעיים מאחר והם חולקים את אותה תחושה של שורשיות הנעוצה בטבע. במהלך חיינו, אנו חווים חוויות שונות עם ניחוחות ומשייכים אותם, לעיתים קרובות באופן לא מודע, עם זכרונות ורגשות.

חומרים סינטטיים יכולים גם כן לעורר אסוציאציות כאלה. יחד עם זאת, ניחוחות טבעיים הינם מורכבים יותר והודות לזיקה האישית שאנו חשים כלפיהם, הם מותירים בתוכנו אקורד רגשי עמוק והינם בעלי השפעה הוליסטית. כך לדוגמה ניחוחו המפתה של אדם אהוב או ריחו המרומם של היער. ניחוחות טבעיים אינם חומר מת; הם נושאים את מהות הצמחים האמיתית בתוכם.

מהם סימני ההיכר של ניחוח Weleda טיפוסי?

ד"ר ליאו זנגרל: אחד ממאפייני המפתח של תערובות הבישום והניחוח של Weleda הוא שאנו משתמשים אך ורק בחומרי גלם מהאיכות הגבוהה ביותר ממקור צמחי או אורגני עבור הניחוחות שלנו. החיבור לטבע והשימוש בניחוחות צמחיים אותנטיים חיוני לעבודתנו והוא מזוהה בבירור בכל תערובות הניחוח שלנו, אלו אינם מצומצמים למרכיבים שאינם נובעים מהטבע. אפשר לפתח ניחוחות הוליסטיים רק במידה וניתן להבטיח את האיכות הטבעית הטהורה של שמנים אתריים.

"מכשיר הניחוח המתקדם ביותר בעולם לא יכול להחליף את האף האנושי"

כיצד Weleda מבטיחה את האיכות הגבוהה והעקבית של חומרי הגלם שלה?

ד"ר ליאו זנגרל: אנו משקיעים מאמצים רבים בכדי להגיע לחומרי גלם טהורים ובאיכות גבוהה עבור הניחוחות שלנו. כך לדוגמה, אנו עובדים באופן צמוד עם אותם הספקים האחראים על גידול וזיקוק מרכיבי הניחוח הארומטיים. אנחנו מסייעים להם בפתרון בעיות הנוגעות לחקלאות בת קיימא, זאת כדי ליצור ניחוחות באיכות גבוהה.

כל ספק בודד מוערך ונבדק לפני שאנו מבצעים את הרכישה הראשונה שלנו. גורמי המפתח המשפיעים על האיכות כוללים את הבשלות הנכונה של השמנים האתריים ביחד עם תנאי ההובלה והאחסון שלהם. לאחר מכן, אנו מאמתים בזהירות רבה את נתוניהם של משלוחי המוצרים הנכנסים על ידי בדיקת איכותם במעבדות המתקדמות שלנו.

עם כל זאת, הכלים החשובים ביותר הם אפם של האחראים על פיתוח תערובות הניחוח והבישום במרכז שלנו. מומחים אלה בודקים את כל חומרי הגלם המגיעים אלינו וקובעים אלו מהם יש לבחון בצורה הדוקה יותר.

אחרי הכל, מכשיר הניחוח המתקדם ביותר בעולם לא יכול להחליף את האף האנושי.

הכירו מומחים נוספים

תמיכה בהתפתחות עור בעל מראה בריא

לעורם העדין של תינוקות יש דרישות מיוחדות. הוא זקוק לשכבת הגנה מחממת, ללחות עשירה ולמגע אכפתי ואוהב של עור לעור.

הכירו את כריסטינה הינדרליך

מהו עור רגיש

דר' לוידר ג'קנס, רופא עור ורופא אנתרופוסוף מגרמניה מדבר על עור רגיש ועל הקשר שלו לרווחתכם הנפשית.

קרא עוד