טיול בחיק הטבע מביא שמחה

התנתק ותן לזה לקרות

פעילות גופנית נמצאת גבוה ברשימת מעוררי מצב הרוח, ואם השתתפתם פעם בתוכנית אימונים אתם בטח מכירים את ההיי שאחרי אימון. 

 לאימון יש גם היבט חברתי. ידידות, חברים להליכה, קבוצה החולקת מטרות דומות, כל אלה מכניסים לחיינו היבטים הנעדרים בדרך-כלל מחיי העבודה המודרניים.

 הליכה, צעידה, טיול רגלי, שיטוט, לא משנה איך תקראו לזה, פעילות הכרוכה בתנועה קדימה בתוך נוף טבעי טומנת בחובה יתרונות מיוחדים. כשאנחנו בחוץ אנחנו יכולים לתת לחושים שלנו לקלוט ולהעריך את העולם הסובב אותנו. הניתוק ממכונות והפתיחות לגירויים חושיים מאפשרים לנו לקלוט יותר צלילים, את התנועות הקטנות של חיי הבר, את תחושת הרוח והגשם על עורנו, את רוחב השמיים או את הנוף הנשקף מהפסגה אחרי שהגענו ליעד.

 

ג'ל רחצה עם ארניקה

מעורר וממריץ את העור לאחר פעילות גופנית.
ג'ל רחצה עם ארניקה

אין להשתמש בתמרוק אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים.
יש להשתמש בתמרוק רק למטרה שלשמה הוא נועד ובהתאם להוראות השימוש.  אין לבלוע.  יש להמנע ממגע בעיניים.  להרחיק מילדים.


הוראות שימוש

השתמשי בזמן הרחצה לפי הצורך.


שמן עיסוי עם ארניקה

לחימום וגמישות השרירים לפני ואחרי פעילות ספורטיבית
שמן עיסוי עם ארניקה

אין להשתמש בתמרוק אם ידועה  רגישות לאחד המרכיבים. יש להשתמש בתמרוק רק למטרה שלשמה הוא נועד ובהתאם להוראות השימוש. אין לבלוע. להרחיק מילדים. יש להימנע ממגע בעיניים. 


הוראות שימוש

יש למרוח מעט שמן על האזור הרצוי ולעסות בתנועה סיבובית. ניתן להשתמש גם כתוספת לאמבט. אין להשתמש על עור מגורה או פגום. לשימוש חיצוני בלבד. 


תנו לראש שלכם מנוחה

ואל תזלזלו בהשפעה  שיש לפסק הזמן מהשגרה העמוסה. חלק מהאנשים מוצאים שהכי קל להם לפתור בעיות תוך כדי הליכה, אחרים מרגישים שהם מוכנים יותר לחזור ולהתמודד עם משהו שנראה להם קודם בלתי אפשרי. זה לא קורה במודע, נראה כאילו עבודת הגוף נותנת למוח זמן לנוח, להרהר על דברים ולפתור את הבעיה.

 

אם אתם יוצאים לטיול בחיק הטבע, הנה 4 טיפים שיבטיחו לכם חוויה טובה.

1. צאו עם עוד מישהו.

הליכה עם חבר/ה או עם קבוצה קטנה תכפיל את ההנאה. כך גם קל הרבה יותר לתכנן את המסלול, להחליט איך ומה ולארגן את כל מה שצריך אם אתם ישנים בחוץ.

 יופיו של הנוף מתעצם כשמראים אותו למישהו אחר, ויש גם אלמנט של בטיחות, יש שם עוד מישהו למקרה שתזדקקו לעזרה. אחרי הטיול, לפעמים שבועות או אפילו שנים אחר-כך, יש מישהו לדבר אתו על הטיול להיזכר יחד באתגרים וברגעים הטובים.

 

2. תכננו בטוח.

ודאו שלקחתם אתכם את כל הציוד הנחוץ לביטחונכם במקרה שתיתקעו בחוץ. ערכת עזרה ראשונה, חטיפי אנרגיה וביגוד חסין מים. לפני שאתם יוצאים לדרך, ספרו למישהו לאן אתם הולכים ומתי אתם צפויים לחזור. כך שאם יקרה לכם משהו, מישהו כבר ישים לב.

 בדקו את התחזית והתכוננו לשינויים בתוכנית, או אפילו לביטול במקרה שצפוי מזג אוויר בעייתי. אולי תמצאו מסלול קצר או קל יותר שתוכלו ליהנות ממנו לא פחות. צאו מוקדם כדי שיהיו לכם כמה שיותר שעות אור ותוכלו ליהנות מההליכה בלי למהר חזרה.

3. כבדו את הטבע.

אם אתם מטיילים במסלול מסומן, היצמדו לשביל. זאת הדרך לצמצם ככל האפשר את הנזק שמסב האדם לסביבה ולהבטיח שצמחים רגישים, ציפורים המקננות על האדמה ומחילות מחייה תת-קרקעיות לא ירמסו על-ידי רגליים תועות.

 ודאו תמיד שלא השארתם מאחור אש או ניצוצות חיים. אם הבערתם איש, כבו אותה עם מים וחול, ובתנאי יובש, אל תדליקו מדורות כלל. שריפות הן אחת הסכנות הגדולות לחיי הבר, ורבות מהן מתרחשות בגלל רשלנות של מחנאים וטיילים. קחו אתכם את האשפה הביתה. אף אחד לא רוצה להגיע לאתר ולראות אשפה מפוזרת בכל מקום. שאריות מזון ומוצרים טבעיים, קברו בצורה מסודרת באדמה.

4. פנקו את עצמכם.

הליכה היא תענוג כשלעצמו אבל פינוקים קטנים בדרך בהחלט יעזרו להמתיק את המסלול הארוך. חטיף שוקולד, כוס קפה או אפילו לגימה של יין בדרך לפסגה להתפעל מהנוף, יהפכו את הרגע לזוהר עוד יותר. פנקו את עצמכם גם בסוף היום, התרעננו  עם ג'ל רחצה עם ארניקה של Weleda.

 טיולים בחיק הטבע טומנים בחובם עוד הרבה יותר מזה, אבל את זה תצטרכו לגלות בעצמכם. קבלו טעימה מפעילות גופנית בצורתה הפשוטה ביותר ותתחילו ליהנות. רק להיות בחיק הטבע ולהעמיד את הגוף למבחן, זה מה שמרגיש כל-כך טוב.

גלה עוד על ספורט

נשימה, ריכוז, תוצאות

זה אולי הספורט הכי פשוט שיש - קומו על הרגליים ותתחילו לרוץ. התחילו לאט והתקדמו בהדרגה עד שתגיעו למה שהקבועים קוראים לו "ההי של הרצים". קבלו 6 טיפים לשדרוג הריצה.

אוהבים לרוץ

שני גלגלים ואין מנוע

אפילו עבור שוכני הערים, רכיבה על אופניים היא אפשרות לגמרי ריאלית. אם אתם רוצים להמריץ את הלב והריאות אבל בלי להגיע לעצימות גבוהה מדי, עלו על 2 גלגלים והתחילו ליהנות מקצב איטי יותר של נסיעה

רכיבה על אופניים

לפני אימון

עיסוי ספורט לא נועד רק לספורטאים מהשורה הראשונה. הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם ולשרירים שלכם לשמור על יחסים טובים.

הכנת שרירים