רכיבה על אופניים

שני גלגלים ואין מנוע

משהו גרם לכם לחשוב שאולי תרצו להתחיל לרכוב על אופניים. אולי זה ספרינט מלהיב בסיום הטור דה פרנס או המראה של מתחרה נוטף בוץ מחייך חיוך רחב במרוץ סייקלוקרוס. מה שזה לא יהיה, אתם עושים בחירה טובה. רכיבה על אופניים היא דרך מעולה לשמור על כושר בלי להעניש את הגב והמפרקים, או אם אתם מעדיפים, ספורט משפחתי רגוע למדי.

רכיבה לעבודה או רכיבה בשביל הכיף

ברוב הערים קיימים היום שבילי אופניים, חלקם לרכיבת שטח או פנאי, ובחלקם ניתן להשתמש כדי להגיע לעבודה. רכיבה לעבודה היא אפשרות ריאלית עבור מי שהתמזל מזלו לחיות ולעבוד במקום הנכון. כל מה שאתם צריכים זה מקלחת ומלתחות. אם יש לכם את זה, ההתניידות היומית יכולה להפוך לחלק הכי טוב ביום שלכם. היתרונות רבים: תגיעו לעבודה ערניים יותר, פחות לחוצים והכי מוכנים שאפשר ליום העומד לפניכם.

 יש היום יותר ויותר מסלולי אופניים מאתגרים, מסלולי שטח ומסלולי סייקלו-קרוס להרפתקנים. חלק מהם מתאימים לרוכבים מקצועיים יותר, אבל חלקם מתאימים גם לרוכבים חובבים.

אם אתם רוכבים מתחילים, נסו ליישם עצות אלה כדי להבטיח שהרפתקת הרכיבה הראשונה שלכם רק תפתח לכם את התיאבון.

1. הציבו לעצמכם יעד.

זה לא חייב להיות רחוק – בדרך הפארק, סביב השכונה או לאורך הטיילת. קיימים היום מסלולי רכיבה מעגליים ושבילי אופניים ייעודיים. אל תאמצו את עצמכם יותר מדי כבר בהתחלה. עדיף לסיים כשאתם מרגישים שיש לכם כוח לעוד.

 

2. בדקו את האופניים.

בעיקר אם עמדו במחסן או אם השכרתם אותם לסופשבוע. קחו כמה דקות לפני שאתם מתחילים כדי לוודא שהצמיגים מנופחים, שהבלמים וההילוכים לא נדבקים ושאין חלקים שבורים או סכנות אפשריות אחרות.

3. תדלקו.

זה לא האופניים שצריכים תדלוק - זה אתם. ארוחה קלה עשירה בפחמימות שעתיים-שלוש לפני היציאה לדרך תיתן לכם את האנרגיה שתצטרכו כדי לעשות את זה הכי טוב שאפשר.

4. רכבו עם חבר או חברה.

כמו כל אימון, גם הרכיבה מהנה יותר יחד. טיולי סופשבוע עם המשפחה במסלולים עירוניים שטוחים יכולים להיות מהנים לא פחות ממסלולי שטח ביערות כל עוד מישהו רוכב לצדכם או מנסה לעמוד בקצב שלכם.

 

 

 

5. בצעו חימום ורגיעה.

כמו כל אימון, גם רכיבה צריך להתחיל לאט. רוכבים מקצועיים יבצעו תרגילי חימום ומתיחה לפני שהם יוצאים לדרך, אבל אפשר פשוט להתחיל ברכיבה איטית כדי להרגיל את השרירים לפעילות. אתם יכולים להגיע לספרינטים (בתור התחלה כדאי שיהיו קצרים) אבל כשאתם מתקרבים ליעד, האטו ותנו לשרירים שלכם להתחיל להירגע.

גלו עוד על ספורט

פעילות היא דבר חיובי-על זה אין ויכוח.

רובנו יכולים לזכור את התרוממות הרוח שאפפה אותנו אחרי טיול רגלי של סוף שבוע או צעידה קלה על החוף ביום נעים. לא משנה איך אנחנו מרגישים כשאנחנו יוצאים לדרך, פעילות גופנית מוסיפה צבע ללחיים ומותירה אותנו עם תחושה שהחיים די טובים בסך הכל.

הליכה עושה אותנו מאושרים יותר.

נשימה, ריכוז, תוצאות

זה אולי הספורט הכי פשוט שיש - קומו על הרגליים ותתחילו לרוץ. התחילו לאט והתקדמו בהדרגה עד שתגיעו למה שהקבועים קוראים לו "ההי של הרצים". קבלו 6 טיפים לשדרוג הריצה.

אוהבים לרוץ

לפני אימון

עיסוי ספורט לא נועד רק לספורטאים מהשורה הראשונה. הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם ולשרירים שלכם לשמור על יחסים טובים.

הכנת שרירים