שיבולת שועל

הזנה אינטנסיבית לשיער פגום.

בחוכמה עתיקת היומין, הייתה שיבולת השועל מוכרת כדגן המעניק לאדם כוח. שיבולת השועל, ילידת האקלימים הצפוניים, הייתה היבול האחרון שנאסף מהשדות בזמן הקציר. תוספת הזמן ניתנה לה לספיגה ושימור אור השמש, האוויר ווהחום.

יסוד המים הינו בעל חשיבות גדולה לאנרגיית החיים של שיבולת השועל. מערכת השורשים החזקה של הצמח וזמן הגידול הממושך בשדות, מאפשרים לו לספוח מהאדמה כמויות גדולות של מים ולינוק פנימה סיליקה יקרת ערך בצורתה הנוזלית. בהשוואה לסוגי דגנים אחרים, מגלה שיבולת השועל כוחות ספיגה חזקים מאוד (וחריגים) הן של חום והן של מים, וכן יכולת לשלב בין השניים. תהליך זה של ספיגה מהווה דרישה מוקדמת בכל תהליכי התזונה וחילוף החומרים באורגניזמים חיים, ושיבולת השועל עושה את העבודה בצורה יוצאת דופן.

המומחיות של שיבולת השועל.

מה שמייחד את שיבולת השועל בהשוואה לדגנים אחרים, חיטה או דוחן למשל, הוא שהמים זורמים דרך כל חלקי הצמח בצורה נמרצת הרבה יותר. כמויות גדולות של חומצה סליצילית, זרחן וברזל נישאות לתוך "הזקנים" המייחדים את השיבולת הבשלה.

שיבולת שועל לשיער יבש ופגום.

החומרים הנמצאים בתמצית שיבולת השועל נרתמים ומסייעים לבנייה וחידוש מראה השערה והקרקפת. כך עוזרת שיבולת השועל לבנות, לשקם ולתמוך בתפקידו העיקרי של השיער – להגן, לחמם ולעטוף את האדם. בשערות שמרקמן יבש ופגום, מפחיתים הרכיבים הפעילים בשיבולת השועל את המראה השבור והקצוות המפוצלים. לאחר מכן, משקף השיער את האור בצורה אופטימלית. התוצאה היא שיער בבעל מראה בריא, חלק ומבריק.