רחצה

משתכשכים יחד

לאמבטיה השפעה מרגיעה על רוב התינוקות. המים מזכירים להם את זמן השהייה ברחם, ואף שבהתחלה זקוק התינוק לביטחון ולגבולות של אמבטיית התינוקות, אחרי מספר חודשים כבר יוכל ליהנות מהשתכשכות במים.

רחצה עם תשומת לב

מגיל ארבעה חודשים בערך, מתרגל העור לחיים מחוץ לרחם ומגיע לבשלות מלאה. עכשיו אפשר לרחוץ את התינוק פעם עד פעמיים בשבוע. לפעמים יש צורך נקודתי ברחצה, למשל לשטיפת הכלור לאחר שחייה בבריכה. תינוקות נהנים מהרחצה באמבטיה וזקוקים כמובן לתשומת לבך המלאה כשהם נמצאים בתוכה. טבילה עדינה של כפות הרגליים או של ישבן התינוק במים יעזרו לו להתרגל לתחושת הרטיבות. ועכשיו זמן שכשוך! אם אתם והתינוק נינוחים ואתם שומרים שהתינוק לא יתקרר, אין שום בעיה לעשות אמבטיה "גדולה" עם אימא או אבא.

 חשוב לטבול את המרפק במים כדי לבדוק את הטמפרטורה שלהם לפני הכנסת התינוק לאמבטיה. טמפרטורת המים צריכה להיות סביב 37 מעלות, בערך כמו הטמפרטורה בתוך הרחם. גם אם כולם מרוצים, 5 עד 8 דקות יספיקו. אל תתנו למים להתקרר, ובסיום האמבט הרטיבו את שיער התינוק שכן חלק ניכר מחום הגוף נפלט דרך הראש. אם יש לתינוק הרבה שיער, ניתן לנקות אותו בעדינות בעזרת תחליב רחצה ושמפו קלנדולה לתינוק. כל מה שנשאר אחר-כך הוא לעטוף את התינוק באהבה ולייבש אותו במגבת.

בטיחות ונוחות

כדאי מאוד להכין את כל מה שצריך מראש על מנת שזמן האמבטיה יהיה מהנה ורגוע. הניחו בהישג יד את כל מה שתצטרכו כך שתוכלו לתת לתינוק את מלוא תשומת הלב. אפשר לחמם את המגבת על רדיאטור קרוב למשל, ולהניח את שאר הפריטים הדרושים כמו .חיתולי טטרה וקרם אמבט קלנדולה לתינוק בהישג יד.

מומלץ לקבל כבר בבית חולים הדרכה על אחיזת התינוק בזמן אמבטיה. לשם כך יש להחליק את זרוע שמאל מתחת לצוואר התינוק ולהחזיק את כתפו הימנית ביד שמאל. בתנוחה זו, אזור העורף של התינוק נח בביטחון על אמת היד, ראשו נתמך בבטחה וניתן לרחוץ .אותו ביד השנייה.

 בילדים גדולים יותר, לא יעלה גובה מי האמבטיה על קו המותניים, ומרבית התינוקות ירגישו נוח יותר אם יוכלו לגעת בקצה האמבטיה בכפות רגליהם. אווירה נינוחה ושמחה בזמן האמבטיה תאפשר לכם ליהנות מהזמן המשותף עם תינוקכם. התינוק ייהנה מתשומת הלב .הנתונה רק לו ומתחושת הביטחון שהאמבטיה מקנה לו.

הטקס הקטן שלנו

אין כמו ליהנות יחד בזמן האמבטיה! רצוי לבחור רגע שבו תוכלו לתת לתינוק את מלוא תשומת הלב ללא הפרעות. אבל מה עדיף, בבוקר או בערב? לא כל התינוקות מתעייפים באמבטיה, חלקם דווקא מתמלאים מרץ מכל השכשוך הזה! לכן הזמן האידיאלי לאמבטיה תלוי בקצב המשפחתי ובהעדפות הילד. אם האמבטיה מרגיעה את התינוק, אין כמו לשלב אותה בטקס השינה.

זמן האמבטיה הוא גם דרך מצוינת לשתף בני משפחה אחרים בשגרת היום, אבות רבים נהנים לעשות אמבטיה לילדיהם. וטיפ: תינוקות אוהבים סדר יום קבוע, אז אם מצאתם זמן טוב לאמבטיה, נסו להיצמד אליו

 "הזמן שמיד אחרי האמבטיה הוא זמן מצוין לחיבוקים וליטופים כשהתינוק מרגיש שמור ובטוח בידיים של אימא או אבא.!"

 

וולדה בייבי - קרם אמבט קלנדולה לתינוק

לניקוי והזנת העור בזמן הרחצה.
וולדה בייבי - קרם אמבט קלנדולה לתינוק

אין להשתמש בתמרוק אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים. יש להשתמש בתמרוק רק למטרה שלשמה הוא נועד ובהתאם להוראות השימוש. אין לבלוע. יש להמנע ממגע בעיניים. להרחיק מילדים. מכיל שמן שומשום. 


הוראות שימוש

יש להוסיף למי אמבט פושרים ולערבב עד לפיזור אחיד. לשטוף במים לאחר השימוש. לאחר הרחצה, מומלץ למרוח את העור בקרם לחות קלנדולה או בחלב גוף קלנדולה לתינוק מסדרת Weleda Baby. 


וולדה בייבי- תחליב רחצה ושמפו קלנדולה לתינוק

לניקוי ורחצה עדינה של השיער ועור הגוף.
וולדה בייבי- תחליב רחצה ושמפו קלנדולה לתינוק

אין להשתמש בתמרוק אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים.  יש להשתמש בתמרוק רק למטרה שלשמה הוא נועד ובהתאם להוראות השימוש. אין לבלוע. יש להמנע ממגע בעיניים.  להרחיק מילדים. 


הוראות שימוש

השתמש/י בזמן הרחצה לפי הצורך. 
 


וולדה בייבי- חלב גוף קלנדולה לתינוק

אין להשתמש בתמרוק אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים. יש להשתמש בתמרוק רק למטרה שלשמה הוא נועד ובהתאם להוראות השימוש. יש להפסיק את השימוש אם מופיעה רגישות. אין לבלוע. יש להמנע ממגע בעיניים. להרחיק מילדים. מכיל שמן שומשום. 


הוראות שימוש

לאחר הרחצה, מומלץ למרוח את כל חלקי העור עד לספיגה מלאה. ניתן להיעזר במוצר גם לניקוי הגוף בעזרת פיסת צמר גפן או מגבון לח.