טיפול עדין לישבן אדמומי

ריאיון עם כריסטינה הינדרליך

איך לנקות ולטפל בעדינות באזור החיתול הרגיש? ואיך אפשר להגן על התינוק מאדמומיות ותפרחת באזור החיתול? כריסטינה הינדרליך, המיילדת שלנו מגיעה עם טיפים ומידע על הטיפול באזור הרגיש ביותר בגוף התינוק.

איך מומלץ לטפל באזור החיתול?

כריסטינה: הואיל ואזור החיתול בא במגע חוזר ונשנה עם הפרשות בסביבה שהיא חמה ולחה, הוא מועד להתפתחות גירוי ואדמומיות. אני ממליצה לנקות את האזור במים חמים ובשמן כלשהו, ואז ליבש בזהירות בטפיחות מגבת. 

חשוב גם לאפשר לאזור לבוא במגע עם אוויר ולאפשר לתינוק זמן קצר ללא חיתול. אם העור נראה אדמומי, כדאי  להשתמש בקרם החתלה ייעודי. השילוב של תמצית קלנדולה מרגיעה ואבץ בקרם קלנדולה לאזור החיתול מגן על העור ומחזק אותו.

איך ניתן להקל על אדמומיות ותפרחת באזור החיתול?

כריסטינה: כשתינוק לובש חיתול עלול להופיע באזור העכוז גירוי מלווה באדמומיות. כשזה קורה, ילדים מגלים בדרך-כלל חוסר רצון להחליף חיתול אבל ניקוי האזור חשוב מאוד. שימוש בבדים רכים, כמו חיתולי טטרה או פלנל, יכול להפוך את ניקוי האזור נוח יותר לתינוק. במקרים כאלה אני גם ממליצה לנקות קודם את העור במים פושרים ואז בשמן. השמן מותיר על העור שכבה רכה, מטפח את העור ומסייע מעט לתחושת הנוחות של התינוק בהחלפת החיתול הבאה.

כל עוד הגירוי נמשך חשוב להחליף את החיתול כל שעתיים במשך היום וגם מספר פעמים במשך הלילה. אחרי ניקוי אזור החיתול, אפשר גם למרוח קרם קלנדולה של Weleda פעם או פעמיים ביום, מומלץ לאפשר לעור לנשום כמה שיותר. בחורף בעיקר, אני לוקחת מכנסיים חמים וגוזרת מהם את אזור החיתול כך שהבטן והרגליים נשארים חמים ואזור החיתול חשוף. אם הגירוי והאדמומיות נמשכים יותר מיומיים או שאתם לא בטוחים מה לעשות ואיך לטפל, התייעצו עם רופא הילדים או עם אחות טיפת חלב. התופעה נפוצה יותר בשבועות ובחודשים הראשונים, אבל אל תהססו לבקש יעוץ ועזרה.

כל התינוקות מאותתים מתי הם 'צריכים לעשות'. הם מתפתלים, מנסים ליצור קשר עין, מגלים חוסר מנוחה או בוכים

איזה חיתול הכי טוב?

כריסטינה: היום קיימים סוגים רבים ושונים של חיתולים: מהטיטולים החד-פעמיים הנפוצים ועד "מערכות החתלה" עם בטנת בד פנימית וחומר חיצוני נושם או חיתולי בד עם מעטפת צמר חיצונית. כל משפחה צריכה למצוא מה עובד הכי טוב עבורה במונחים של עלות וזמן. באופן כללי, אני ממליצה על הדגמים הנושמים.

גדלים בלי חיתולים?

כריסטינה: "שיטת הקשב" או "שיטת חיתולס" היא שיטה לגידול תינוקות בלי חיתולים. השיטה הייתה נפוצה באירופה עד תחילת המאה ה-20 וגם היום 75% מהתינוקות בעולם כולו אינם משתמשים בחיתולים. שיטת הקשב לא מתמקדת בחינוך להיגיינה אלא בתקשורת עם התינוק. כל התינוקות מאותתים מתי הם 'צריכים לעשות', הם מתפתלים, מנסים ליצור קשר עין, הופכים חסרי מנוחה או בוכים. תגובה מתאימה של ההורים לאיתותים אלה עשויה למנוע כמה מבעיות העור הנפוצות ביותר באזור החיתול.

 

וולדה בייבי- קרם קלנדולה לאזור החיתול

למניעת אדמומיות ותפרחת חיתולים.
וולדה בייבי- קרם קלנדולה לאזור החיתול

אין להשתמש בתמרוק אם ידועה רגישות לאחד המרכיבים, יש להשתמש בתמרוק רק למטרה שלשמה הוא נועד ובהתאם להוראות השימוש.אין לבלוע, יש להמנע ממגע בעיניים. להרחיק מילדים.


הוראות שימוש

יש למרוח היטב את אזור החיתול לאחר ניקוי האזור ביסודיות במהלך כל החתלה, תוך תשומת לב מיוחדת לקפלים שבעור התינוק