איריס

לאיזון רמות הלחות שבעור

לאיריס היסטוריה ארוכה כצמח דקורטיבי נערץ אך גם איכויותיו מוכרות עוד מהעת העתיקה. הוא אפילו זכה לכבוד מלכותי בעיטור סמל האצולה המפורסם של בית בורבון הצרפתי. מבחינתנו הוכיח את עצמו האיריס לאורך שנים רבות כבעל יכולת יוצאת דופן: קנה השורש החיוני שלו יכול לאגור לחות בצורה יעילה כל-כך שצמחי האיריס מצליחים לשמור על איזון הן בתקופות רטובות מאוד והן בתקופות בצורת.

 האיריס שומר בקפידה על מאזן המים שלו הודות לתהליך תמידי של ייצור, איסוף, שימור ואחסון לחות באמצעות ריר צמחי המשמר מים, וחומרים סופחי-מים כמו סוכר ועמילן המצויים בקנה השורש שלו. בו-בזמן הוא מצויד במבנה כזה של עלים וגבעול שמאפשר לו להתמודד היטב גם בזמנים של עודף מים הודות לצורתם הזקופה והפשוטה ולעיצוב האדריכלי הייחודי של הפרחים.

כך נראה עור צעיר

האיריס הוא אם כן המודל האידיאלי כשזה מגיע לוויסות רמות הלחות שבעור. מאפיינים אלה הם הסיבה לכך שהאיריס מעניק שירות טוב ויעיל כל-כך לעורם של צעירים. המראה הרך כמשי המוצק והקורן של עור צעיר ובעל מראה בריא, כזה שאינו שומני מדי ואינו יבש מדי, נובע מאיזון מושלם של לחות אופטימלית. אבל סיפור חיינו סובב סביב שינויים. באזור גיל 20, מתחילים צעירים לעמוד על שתי הרגליים, לבחון ולבדוק את החיים על כל היבטיהם ולצבור חוויות חדשות. תקופות אלה של שינוי משתקפות לעתים קרובות בעור, במיוחד בשנים האינטנסיביות יחסית של ניסויים והתנסויות בין הגילאים 21 ל-28. במהלך שלב זה בחיים, נתון העור פעמים רבות למצבים קיצוניים, וכתוצאה מכך נוטה להיות עדין ויבש יותר.

מופת של לחות

לבני אדם יש יכולת מופלאה לאזן בין תפקודים של התחדשות וניוון, כך גם האיריס, שכוחותיו הייחודיים לעצב צורה וליצור לחות הופכים אותו לאשף אמיתי של איזון בין ניגודים. יופיו, זוהרו ואריכות ימיו של האיריס תלויים ביכולתו יוצאת הדופן ליצור איזון על-ידי הוספת לחות או מניעתה לפי הצורך. בשילוב עם שמן החוחובה ותמצית הממליס המרגיעה, הוא מווסת את העור ומאפשר לעור צעיר לאזן את תכולת הלחות שבו ולשמור על מראה בריא ויפה.