ורד הבר

לאיזון והרמוניה

מלך הפרחים, שגריר האהבה, סמל הטוהר והיופי.

הקסם האלמותי של הורד

אין זה פלא שהורד נהנה ממעמד כמעט אגדי בקרב הפרחים, אפילו אנשי בבל הקדמונים גידלו תפרחות ורדים כדי להפיק משחות מבושמות מעלי הכותרת שלהם. בסין המוקדמת היו ידוע הורד בגלל השפעתו המשקמת והוא גודל בטרסות כמו יבולי האורז. בתקופת שלטונו של קרל הגדול נהגו לגרגר מיצוי של עלי כותרת ולעשות אמבטיות ורדים מרפאות, ואילו זיקוק שמן הורד היקר הומצא כנראה בפרס. השמן החיוני נחשב יקר-ערך הואיל ועלות הפקתו הייתה, ועדיין, יקרה מאוד. להפקת ליטר אחד של שמן ורדים נדרשים שלושה מיליוני פרחים. היום קיימים אינספור זנים וניחוחות עם כ-150 זני ורד בר שכמעט שני-שלישים מהם גדלים באסיה.

איזון בין יופי לחוזק

איכויותיו הפנימיות של הורד חשובות לא פחות, והן חזקות במיוחד בזני הבר. ורד הבר שומר בקלות על איזון בין רוך לחוסן, צורך והסתגלות. בצורתו המעובדת, מחצין הוורד את חיוניותו ואת סגולותיו ההרמוניות דרך יופיו הייחודי וניחוחו המכשף. ורד הבר לעומת זאת מפנים את כוחות החיים שבו ומפתח מהויות פנימיות היוצרות את שמן הרוז היפ היקר.

שמן רוז היפ למראה עור חלק

כמלך ומושל בזכות, שולט בעצמו ורד הבר ומרסן את הדחפים הקוראים לו לצמוח החוצה, כך הוא יוצר איזון פנימי. הרמוניה זו באה לביטוי בפריו של ורד הבר - הרוז היפ 'העטוף' כולו בזרעיו. גם עורנו מפיק תועלת מהסגולות המאזנות של הורד. שמן ורד הבר מרגיע ומעניק לעור מראה חלק.

 סדרת ורד הבר לטיפוח העור של Weleda, עושה שימוש בזנים מסוימים של ורד הבר (rosa mosqueta) ובפריו האדום, הרוז-היפ. שמן זרעי ורד הבר מסייע למראה עור חלק, בעיקר אחרי גיל 30 כשהעור הופך בהדרגה יותר ויותר תובעני ויבש.

דאודורנט ורד הבר

לרענון והגנה לכל אורך היום, ללא מלחי אלומיניום