טבע

פרופיל בוטני: רימון

הרימון הוא אחד הצמחים המתורבתים העתיקים ביותר. כל פרי מכיל מאות זרעים בעלי ציפה אדומה ועסיסית המסודרים בגושים המופרדים ביניהם במחיצות דמויות דפים דקים.

משפחה

רימון (Punica granatum), צמח ממשפחת ה - Lythraceae, הוא אחד הצמחים המתורבתים העתיקים ביותר. זהו עץ נמוך המגיע לגובה של כ - 5 מטרים. הענפים הצעירים הם בעיקר מרובעים; העלים מבריקים ובעלי מרקם של עור; הקליפה בצבע חום-אדמדם עד אפור. ישנם זנים רבים מתורבתים, כמו גם מספר זני נוי.

פרי

הפרי דמוי הכדור של הרימון יכול לגדול עד לקוטר של 10 ס"מ. הגביעים והאבקנים של הפרח נשארים בחלק העליון של הפרי הבוגר ומשווים לו צורה של כתר. עור הפרי קשה ובעל מרקם דמוי עור. קרום דק מחלק את חלקו הפנימי של הפרי לתאים המכילים מאות זרעים.

פרחים

גביעיהם של פרח הרימון עבים ובשרניים. עם היווצרות הניצן, הבסיס של כלי הקיבול מתחיל להתעבות ומאוחר יותר יהווה את העור החיצוני של הפרי. הפרחים הגדולים ודמויי הפעמון של הרימון מתהדרים בצבעים שונים, מצהוב בהיר ועד כתום-אדום.

זרעים

הציפה האדומה והעסיסית העוטפת את הזרעים מוקפת בעור דק. בתוכה נמצא הזרע בפועל. שמן הרימון הייחודי מתקבל מהזרעים המיובשים. הוא מורכב מ 60% punicic acid, שהוא שומן בלתי רווי נדיר, המכיל אומגה 5 ובעל תכונות נוגדות חמצון גבוהות במיוחד. הדבר עוזר להגן על העור מפני רדיקלים חופשיים. שמן זרעי הרימון תומך גם בתהליך ההתחדשות הטבעי של העור.